Älskar att läsa. Har gjort sedan jag var pytteliten. Och när jag var ÄNNU mindre så läste mina föräldrar en saga för mig varje kväll när jag skulle somna. När jag vart större brukade jag och pappa gå till biblioteket i Skärholmen och låna klassiker; Robinson Crusoe, Moby Dick, Skriet från vildmarken, Oliver Twist, Onkel toms stuga, En världsomsegling under havet, jorden runt på 80 dagar osv. Den grunden dom lade, har gett mig en kärlek till det skrivna ordet som är enormt.

Bokhyllan här hemma dukar snart under för bördan av alla böcker.

Favoriterna just nu är:

John Ajvide Lindkvist- Lilla stjärna. En Splatterroman. Våldet är rysligt härligt och hans språk är precis som jag vill ha det. Flummet som jag tyckte var jobbigt i Människohamn är borta och istället har han skrivit en historia som är fängslande, hemsk och vacker. På något skruvat sätt. Den är dock inget för känsliga läsare.

Dmitrij Gluchovskij- Metro 2033. Den här boken är SÅ JÄKLA FET! Postapokalyptiskt i Moskvas gigantiska tunnelbanesystem. Mörka tunnlar, jätteråttor, mystiska varelser. Tror jag läste ut den här boken på två dagar. När papi har läst ut denna är det tvåan, Metro 2034 som ska inhandlas och läsas på en gång! längtar som fan!

Alejandro Leiva Wenger- Till Vår ära. Har tjatat om denna pärla tidigare. En liten novellsamling med mycket hjärta. Tycker Alejandro har ett språk som är för jävla bra. Känns som att jag hittar nya nyanser i språket varje gång jag läser den. Läs den! Och Alejandro…Släpp nytt!!

Joan Jara- Victor-en sång utan slut. Den här boken berör mig ända in på djupet. Den är min historia. Den är varför jag är här i Sverige.

