Igår var vi på stoppa EDL demo. Polisen var vidrig. Vidrig. Deras agerade var fegt och våldet dom använde sig av, totalt ohämmat. En 2 meter lång polisman i full bepansring ger sig på min syster. MIN syster. Som står där, hojtandes ”inga rasister på våra gator” men stilla, bakom avspärrningen, i vit blus och pärlörhängen. Hon utgjorde inget hot, hon kastade inga smällare, hon var inte maskerad, hon försökte inte bryta avspärrningen. Hade jag haft en kniv i min hand hade jag dödat honom. Så kändes det.

Tack ska de grabbar ha, som sen hjälpte mig att få upp henne från marken när panik utbröt då polisen helt plötsligt bestämt sig för att trycka på och få bort oss, med slag och armbågar. Ännu en gång. Detta trotts att vi stod bakom avspärrningen. I armkrok och uppenbarligen inte utgjorde något hot.

