Höll på att somna framför datorn igår. La mig i sängen kl 23:30, körde lite bed time yoga, allt va lugnt, allt va soft. Men så fort jag ska lägga mig för att sova, är det som att jag glömt bort hur man andas normalt och hjärtat börjar skena. Gick upp och satte mig i soffan, läste men höll på att somna. Gick tillbaka in i sovrummet men samma sak igen. Och så höll jag på. Kl 02:00 bestämde jag mig för att lägga mig på soffan och sova där. Och det funkade!! Så i natt har jag fått åtminstone 4.5 timmas sömn. Det blir bättre. Måste se till att inte flippa över min sömn nu bara. Jag vet ju att det är pga att jag ställt om min dygnsrytm, nu när jag vart ledig, som det är så här. Och jag är bara lite känsligare än andra, när det kommer till det här med sömn. Jag får inte vara så hård mot mig själv heller. Jag KAN INTE träna så som jag vill perioder som dessa. Jag kan inte pressa min kropp på det sättet. Men allt kommer bli bra. Aldrig mer kommer jag vara tillbaka till att gå sömnlös i två år. Aldrig mer den paniken och ångesten och allt vad det ledde till.

20130108-080204.jpg

